Priority, motivace a kvalita uchazečů o studium na VŠ

24. 10. 2013
NSZ

Analýza přináší pohled na to, z čeho pramení a zejména jak se vyvíjí priority uchazečů o studium na VŠ během jejich středoškolského studia. 

1. ročník SŠ 4. ročník SŠ metody

Priority, motivace a kvalita uchazečů o studium na VŠ

Analýza přináší čerstvý a doposud nediskutovaný pohled na to, z čeho pramení a zejména jak se vyvíjí priority uchazečů o studium na VŠ během jejich středoškolského studia. Volba určitého studijního oboru je navíc vztažena ke kvalitě obecných studijních předpokladů uchazeče. Celkový kontext doplňují vybraná zjištění z šetření Education at a Glance, realizovaného OECD. Ve výsledku analýza poukazuje na zajímavé trendy v této oblasti.

Otázky, na které analýza odpovídá:

  •     Je ČR ohrožena „španělským syndromem“ nízké uplatnitelnosti absolventů VŠ?
  •     Skutečně je malý zájem o studium technických oborů?
  •     Kolik středoškoláků změní během svého studia své preference?
  •     Na které vysokoškolské obory směřují nejkvalitnější uchazeči?
  •     Jaké jsou vyhlídky na kvalitu učitelů při stávající úrovni uchazečů o studium pedagogických oborů?
  •     Jak se liší motivace ke studiu podle volby studijního oboru?

Analýza ke stažení zde

 

Nebojte se zeptat

Rádi vám pomůžeme s výběrem vhodného projektu pro vaši školu, poradíme s administrací či vyřídíme objednávku.

telefon 234 705 055

Nevybrali jste?

Vyzkoušejte našeho on-line poradce, který vám usnadní výběr vhodného projektu na základě toho, co je pro vás a vaši školu důležité.

online poradce on-line poradce