Analýza rozvoje klíčových kompetencí na českých ZŠ

Na základě analýzy testování jsme schopni o klíčových kompetencích a jejich vývoji u žáků na 2. stupni ZŠ sdělit vůbec první relevantní informace.
Očekávaný výstup školního vzdělávání
Klíčové kompetence jsou terminus technicus, který do českého školního vzdělávání vnesly rámcové vzdělávací programy. České školství se s ním už roky potýká a nikdo přitom pořádně neví jak. Trochu více světla do toho vnáší vůbec první analýza zaměřená na tuto oblast školního vzdělávání, která čerpá z testu klíčových kompetencí vyvinutého a realizovaného společností Scio.
Klíčové kompetence jsou nejčastěji pojímány jako očekávané výstupy školního vzdělávání, které nejsou strukturovány podle předmětů, ale podle oblastí, v nichž by měl žák uspět (kompetence k učení, komunikaci, občanství atp.). Dá se říct, že klíčové kompetence by měly odrážet to, jak je žák připraven do života.
Na základě analýzy testování, které společnost Scio provedla na školách v posledních dvou letech, jsme schopni o klíčových kompetencích a jejich vývoji u žáků na 2. stupni ZŠ sdělit vůbec první relevantní informace.
Souhrn nejdůležitějších zjištění zde.
Kompletní analýza rozvoje klíčových kompetencí na českých ZŠ zde.